Oldalak

Lakótelepi "fügeültetvény"

Kert hiányában a dézsás fügenevelés mellett 2012-ben megpróbáltam a lakótelepen is kialakítani egy kis „fügebirtokot”. Így lakótelepi kertész lettem. Egy közeli garázs ereszcsatornája alá még a tavasz folyamán ledugtam két-három fügeágat, s júliusra vettem csupán észre, hogy meggyökeresedtek az ágak és növekedésnek indultak, igaz a késő tavaszi fűnyírás kissé kárt tett a tövekben, ezért gyorsan kialakítottam számukra egy kis magasított ágyást, hogy a lakótelepre betévedő fűkaszások ne tegyenek kárt bennük. Nyár végére egész szép kis „birtokot” alakítottam ki. A nyári csapadékmentes időjárás sem vetette vissza a fügéket a növekedésben, mivel az eresz alá dugványoztam őket, így esős időben az öntözés igencsak bőséges. Az eső mentes időszakot pedig a fürdővizem felvételével oldottam meg, észrevettem ugyanis, hogy a szappanos víz fügékre öntése nem okoz a növényekben kárt, a talaj ugyanis megszűri a vizet a gyökerekhez érve. A jövőben úgy gondoltam, hogy egyfajta vegyes ágyást is kialakítok majd zöldségekkel. Ezt igaz már csak jövőre tudom kivitelezni.

Az ereszcsatorna öntözte füge

A két leszúrt fügeág közül az egyik egy kicsit lassabb növekedésű

Próbáltam megvédeni őket a fűkaszásoktól, főleg az elején, mikor még kisebbek voltak


Magas ágyás kialakítása után


Miután láttam, hogy a lakótelepen is elfogadják újdonsült kertemet, kis terjeszkedésbe kezdtem

Egy hónap elteltével már szép nagyok a fügék és az eprek is szépen növekednek

Ősszel a kertet ismét bővítettem, a fügéket is széjjel ültettem egymástól 1 méterre
Két hónap alatt jó fél méteresre nőtt füge

Ujjas levelű fügebokrom az ereszcsatorna tövében szép nagy bokorrá nőtt

Napfürdőzés

Egy műanyag hálót is kihúztam a kert "védelmében"


A levelek szép mélyzöldek és a novemberi fagyokig fenn is maradtak a fügebokrokon

November elején fügéim megváltak leveleiktől

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése